موقعیت در سایت : صفحه اصلی » از کیوان موسوی » استفاده از PPC در استراتژی سئو

استفاده از PPC در استراتژی سئو

بازدید : 2562

با یکی دیگر از مجموعه مطالب سودمند در دسته بندی سئو و بهینه سازی سایت در بلاگ پرتال کیوان موسوی در خدمتتون هستم.در این مطلب قصد دارم اطلاعاتی در خصوص سیستم PPC و فواید آن را برای شما عزیزان شرح دهم.اما قبل از هر چیز،ممکن است شما نیز جزو آن دسته از مدیران سایت باشید که PPC را نمیشناسید یا ندانید چطور از آن استفاده کنید.

در این مطلب،ابتدا به موضوع آشنایی و نحوه کارکرد PPC میپردازیم و سپس،خواهید دانست که چگونه از PPC میتوانید در بهبود استراتژی سئو سایت خود بهره ببرید.من کیوان موسوی هستم و دعوت میکنم تا انتهای این آموزش همراه من باشید.

PPC چیست و چگونه کار میکند؟

به صورت خلاصه می توان گفت پرداخت بر اساس کلیک (PPC) نوعی روش تبلیغات اینترنتی است که وب سایت های مختلف مانند موتورهای جستجو و سایت های تبلیغاتی آن را ارائه می دهند. در این روش بنر و یا متن تبلیغات آگهی دهندگان در وب سایت های پذیرنده به نمایش در می آید و آگهی دهنده باید بر اساس تعداد کاربری که بر روی بنر یا متن کلیک کرده است مبلغی را پرداخت کند.(Pay Per Click)

این سوال بسیاری که از کاربران است که تعریف دقیق پرداخت بر اساس کلیک (PPC) چیست؟ در جواب آنها می توان گفت پرداخت بر اساس کلیک (PPC) یک روش بسیار موثر و به صرفه در پرداخت هزینه تبلیغات است. در این روش شما می توانید بنر یا متن تبلیغاتی خود را به مخاطبان اصلی خود نمایش دهید و از نمایش آنها به مخاطبان عام وغیر مرتبط خود داری کنید. این روش در افزایش رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو نیز بسیار تاثیر گذار است.

به عبارتی دیگر، پرداخت بر اساس کلیک (PPC) مانند یک حراجی بی صدا عمل می کند. آگهی دهندگان قیمتی را بر روی کلمات کلیدی که فکر می کنند کاربران برای پیدا کردن کالا و یا خدمات در موتورهای جستو تایپ می کنند، پیشنهاد می دهند. هنگامی که کاربران آن کلمات کلیدی را وارد موتورهای جستجو می کنند، بنر و یا متن تبلیغاتی برای آنها به نمایش در می آید.

در موتورهای جستجو مانند گوگل، این تبلیغات در سمت راست صفحه و یا جز رتبه های اول تا سوم رتبه بندی صفحه اول نتایج قرار می گیرد. اگر این تبلیغات در وب سایت ها قرار گیرد، معمولا در بهترین محل صفحه و جایی که همه کاربران بتوانند آن را مشاهده کنند به نمایش در می آید.

تفاوت تبلیغات پرداخت بر اساس کلیک (PPC) با نتایج معمولی موتورهای جستجو در این است که در کنار تبلیغات پرداخت بر اساس کلیک (PPC) یک متن زرد رنگی با عنوان زیر قرار دارد:

Sponsored Ads یا Sponsored Links

به طور کلی تبلیغات پرداخت بر اساس کلیک (PPC) روشی بسیار موثر است که هم کاربران و هم تبلیغ کنندگان از آن سود می برند، چرا که کاربران می توانند سایت های مورد نظر خود را برا اساس کلمات کلیدی پیدا کنند و آگهی دهندگان هم تنها وقتی که کاربری بر روی بنر و یا متن تبلیغاتی آنها کلیک می کند، هزینه آن را پرداخت می کنند.

وب سایت های بی شماری در زمینه تبلیغات پرداخت بر اساس کلیک (PPC) فعالیت می کنند که مهمترین آنها گوگل ادوردز و مایکروسافت ادسنتر می باشد.

 

استفاده از PPC در استراتژی سئو

اگر شما برای تجارت خودتون، یک استراتژی سئو موفق را رهبری می کنید، امکان داره که از PPC(pay per click) دوری کنید. تقریبا یک باور قوی در بین بازاریابان رواج دارد که سئو و PPC را نمی توان هم زمان اجرا کرد. بعضی از آنها نیز سعی کردند تا آنجایی که می توانند منحصر به فرد باشند. اما حقیقت چیز دیگریست. اجرای PPC و استراتژی سئو در کنار هم، می تواند بسیار سودمند باشد. در اینجا به ۵ دلیل آن اشاره می کنیم:

 

۱٫ بالا آمدن و در بالا موندن در جستجو

شما یک استراتژی عالی در سئو دارید که باعث می شود در صدر نتیجه ی جستجو قرار بگیرید و آنجا هم باقی بمانید. تبریک می گوییم، اما خیلی خوشحال نباشید. رقبای شما کمپین PPC راه اندازی کرده اند و کلمات کلیدی شما را هدف قرار داده اند. و پس از کمی تلاش، در نتیجه جستجو، آنها بالاتر از شما قرار می گیرند. نتیجه ی اخلاقی اینکه: سرمایه گذاری در PPC جایگاه شما را حفظ کرده و خیلی موثر شما را در همان جایگاه نگه می دارد. این کار برای بازدیدکنندگان، باعث اعتماد بیشتر می شود.

۲٫ استفاده از داده های PPC برای پیشرفت و ارتقای سئو

از طریق کمپین PPC خیلی سریع به نتیجه می رسید. به راحتی می توانید ببینید چه چیزی نتیجه می دهد و چه چیزی نه. اما همچین امکانی در سئو وجود ندارد. از این دانش استفاده کنید تا استراتژی سئو خود را بالا ببرید، زیرا هر تکنیکی که در PPC نتیجه می دهد، در سئو نیز نتیجه بخش خواهد بود.

۳٫ سود کوتاه مدت در مقابل استراتژی بلند مدت

تلاش های شما در زمینه ی سئو، در ماه های اول نتیجه ای نخواهد داشت، بنابراین روی آنها حسابی باز نکنید. بهترین راه برای خنثی کردن این زیان، استفاده از روش PPC برای نگه داشتن جایگاه در موتور جستجو است.

۴٫ تست کردن از طریق PPC آسان تر است.

شما در حال آزمایش کردن استراتژی سئو خود هستید. اتفاقی می افتد و شما از جایگاه خود در گوگل خارج شده و به پایین سقوط می کنید، حال مجبورید که بدانید قدم بعدی چیست. PPC به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی را پیدا کنید، و به این طریق استراتژی سئوی خود را ارتقا بدهید.

۵٫ سایت های بازرگانی از طریق PPC سودهای بسیاری می برند.

این جمله به این معنی نیست که سایت های بازرگانی تمام تلاش های سئوی خود را کنار بگذارند و فقط تبلیغات پولی انجام دهند. درست برعکس، سایت های بازرگانی باید تلاش های خود را در هر دو زمینه، دوبرابر کنند. شما می توانید از طریق صفحه ی محصولات خود، اطلاعات زیادی انتقال دهید. مشتریان تنها یک کلیک با خرید محصول فاصله دارند، و این چیزی نیست که شما بتوانید از طریق سئو به دست آورید.

ترکیب PPC و استراتژی های سئو این امکان را ایجاد می کند که حداکثر نتیجه را بگیرید. مطمئن شوید که از هر دو استراتژی استفاده می کنید تا ترافیک سایت را بالا ببرید. براساس تحقیقات انجام شده، این کار باعث افزایش ۲۰۰% بازدیدکنندگان می شود.

 اگر این مطلب را خوانده اید و یا نقدی در باره آن دارید،نظر خود را با سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید!

 این مطلب برای شما مفید و جالب بود؟ آن را با سایر دوستان خود به اشتراک گذاشته و هدیه کنید.ابزارهای اشتراک گذاری در پایین به شما اجازه میدهند تنها با چند کلیک،کتاب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!


  کیوان موسوی
  بدون نظر

نظری ارسال نشده

شما نظری ارسال کنید

ارسال نظر





به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از تایید و بررسی نمایش داده می شوند.
  • لطفاً نظرات خود را فقط برای مطلب بالا ارسال کنید.
  • فقط نظراتی که فارسی نوشته شده باشند پذیرفته میشوند.